mandag 22. august 2011

Kjole til skolejenten



Kaja blir skolejente i morgen og da måtte hun jo få seg en ny kjole til første skoledag. Kjolen er sydd i Hilco-velour og jeg har tatt utgangspunkt i mønsteret fra boken Barn igjen. Jeg har endret mønsteret litt ved armene, lagt til en stoffkant nede på kjolen, og tredd strikk nede i kjolekanten for å få litt ballongkjole-effekt.
Jeg skal selv bli deltidsstudent og ta litt videreutdanning. Så med 50% studie og 80% jobb + familie får vi se hvor mye tid jeg får til sying i året som kommer. Litt sying blir det, jeg er allerde godt i gang med forberedelser til julemessene siden høsten blir litt travel :-) Så det kommer flere av disse kjolene når jeg får gjort dem ferdige.

9 kommentarer:

  1. Den var kjempefin Vibeke! Jeg tror nok at den skjønne skolejenten din blir super-fin!

    SvarSlett
  2. Takk :-) Tror hun følte seg fin da hun gikk avgårde her idag med ny skolesekk og kjole :-)

    SvarSlett
  3. Så nydelig kjole og stas for skolejenta med denne tenker jeg.

    Ha en flott søndag!

    SvarSlett
  4. Vi har akkurat kommet oss på nett og feirer med et blogglotteri. Kom innom oss og bli med da vel. Flotte premier!!!

    SvarSlett
  5. Kjempefin kjole! Håper du gir en lyd på bloggen hvor og når de julemessene er.....så jeg kan sikre meg kjoler til jentene mine :-)

    SvarSlett
  6. Hei Vibeke.

    Tusen takk for den fine smekka lillegutten min fikk..det var utrolig koselig gjort!! :o)

    Og brødkurven og vinposen var også helt PERFEKT!!!!!! :O)

    Men 1 spm: driver å lærer meg å sy..har du sydd smekken på overlockmaskin?? Jeg har ikke en slik maskin...og får ikke helt dreisen på sømmen. Har laget noen smekker til prinsen da, men få rikke så fin søm.. :o( Hvilke søm skal jeg bruke tror du..jeg syr av jerseystoff...

    SvarSlett
  7. Hei Julie
    Så bra tingene falt i smak!
    Ja jeg har sydd den med overlock-maskin. Mange symaskiner har en "falsk" overlocksøm, og den er grei å bruke. Men du får ikke like fin søm som på overlockenmaskinen for den kutter jo stoffet samtidig som den syr :-)

    SvarSlett
  8. Ta turen innom bloggen min for å være med på blogglotteriet mitt!

    SvarSlett

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...